Oh ja, die verzekeringen moeten ook nog

01.02.2019

Naar de bouwmarkt in Rucphen om klusmateriaal. Naar de woonwinkel in Roosendaal om nieuwe meubelen. Naar het tuincentrum in Wouw om alvast ideeën op te doen. Als je net een huis gekocht hebt, ren je van hot naar her om direct na de sleuteloverdracht een vliegende start te kunnen maken. En ergens onderaan het lijstje staat ook nog ‘verzekeringen regelen’. Hè vervelend ja, dat moeten we ook nog doen.

ill-verzekeringen.pngDie ‘hè vervelend’ is heel logisch. Want wat is er nou leuker dan naar je nieuwe huis toeleven? Oké, erin trekken. Maar in ieder geval niet je verzekeringen regelen. Vlak voordat je de sleutel krijgt ben je vooral lekker vooruit aan het dromen. Dan heb je geen zin in dingen die je nog ‘moet’ doen. Maar ‘verzekeringen regelen’ staat vaak op een to do-lijstje van de hypotheekadviseur. Want voordat je hypotheek ingaat, moet je je woonhuis-/opstalverzekering namelijk verplicht geregeld hebben. “Denkt u daar nog even aan?”, herinnert de adviseur je dan.

Eigenlijk gek: wel een hypotheek, geen verzekeringen

Eigenlijk gek, bedachten we bij De Hypotheekshop in Roosendaal. Je regelt als hypotheekadviseur alles voor de lening van de woning. Je zorgt dat je klant nergens omkijken naar heeft. Na ondertekening van de hypotheekofferte is alles in kannen en kruiken om het huis te kopen. Behalve de verzekeringen. Dat moet een klant dan ineens zelf maar regelen? Terwijl een opstalverzekering verplicht is gesteld door de geldverstrekker? Beetje vreemd.

Dat doen we bij De Hypotheekshop in Roosendaal nu dus anders. We regelen niet alleen de hypotheek tot in de puntjes, maar zorgen ook dat je geen omkijken hebt naar de verzekeringen. Nu we toch al zoveel gegevens van de woning en het inkomen hebben, is het een fluitje van een cent om dit snel in orde te brengen.

Je verzekeringen snel én goed geregeld

Om het niet alleen snel voor je te regelen, maar vooral ook goed, zijn we op zoek gegaan naar een verzekeraar die bij ons past. Eentje die dichtbij haar klanten staat, heldere taal spreekt en kwaliteit biedt. Die vonden we in NH1816. Ze zijn niet voor niks al twaalf keer uitgeroepen tot beste schadeverzekeraar van Nederland. En de 9 voor klanttevredenheid zegt ook genoeg.

Pfff, ook dat nog?

Maar zit jij, direct nadat je alle papieren van de hypotheek net onder je neus hebt gehad, te wachten op het doornemen van verzekeringen? “Pfff, ook dat nog?” We zien het je al denken. Dus we ‘vermoeien’ we je er op dat moment niet mee. Maar, als je aangeeft dat je de verzekeringen ook graag geregeld wilt hebben, noteren we het in onze agenda. We bellen dan op een later moment even op om alles door te spreken. Vaak is één telefoontje met onze De Hypotheekshop-verzekeringsexpert Jorina Commee-de Nooijer al voldoende. Natuurlijk kun je ook online een afspraak maken om alles grondig door te nemen.

Vink!

Ziezo, vink, weer iets van je checklist af. Kun jij je weer met de leukere dingen bezig gaan houden. Veel plezier!