Hypotheek
Als je een huis hebt gekocht, denk je misschien: ‘Ik heb een hypotheek… en nu?’ Wanneer schakel je je adviseur in? Ook als je geen verhuisplannen hebt, kun je je hypotheek bij ons laten checken. Bijvoorbeeld omdat je wilt besparen op je maandlasten. Of omdat je wilt weten hoe je in de toekomst kunt besparen. Ook dan doe je een beroep op je De Hypotheekshop-adviseur. Hij of zij kan uitrekenen wat voor jou voordelig is en advies geven wat verstandig is.
Wat is er mogelijk?
Wij helpen je graag bij het checken van je hypotheek. Kun je misschien besparen? Of kun je misschien in de toekomst besparen door nu alvast af te lossen of over te sluiten?
Ik heb een hypotheek en mijn persoonlijke situatie verandert
Omdat een hypotheek gemiddeld een looptijd van dertig jaar heeft, is het belangrijk dat je al in het begin een weloverwogen keuze maakt en rekening houdt met de verschillende scenario’s. Maar eerlijk is eerlijk: niemand kan in de toekomst kijken.
Daarom is het goed om te weten dat je De Hypotheekshop-adviseur ook nadat je je huis gekocht hebt voor je klaar staat. Gebeurt er iets waardoor je persoonlijke situatie er ineens heel anders uitziet? Weet dan dat je bij ons nog steeds terecht kunt voor persoonlijk advies, zodat je grip op je financiën houdt.
Hulp nodig?
Zit je met vragen en ben je benieuwd naar wat er voor jouw hypotheek mogelijk is? Jouw De Hypotheekshop-adviseur beantwoordt al je vragen en kijkt samen met jou of je hypotheek ergens anders beter of goedkoper kan.
Het eerste gesprek is altijd gratis
Wanneer schakel je ons in?
Veelgestelde vragen
-
De hypotheekrente is sinds de uitbraak van de coronacrisis licht gestegen. Zelfs als de rente in de komende tijd een paar tienden stijgt, blijft de rente historisch laag. In principe is de beslissing om wel of niet over te sluiten momenteel niet anders dan normaal. Wil je profiteren van de lage rente en je maandlasten verlagen? Of dit gunstig is, hangt af van je bestaande hypotheek en jouw situatie. Vraag je hypotheekadviseur uit te zoeken wat je mogelijkheden zijn.
-
Sinds het begin van de coronacrisis hebben veel geldverstrekkers hun klanten geïnformeerd over de mogelijkheden voor een betaalpauze. Consumenten die kampen met inkomensverlies als gevolg van het coronavirus kunnen bij de meeste geldverstrekkers in aanmerking komen voor uitstel van betaling van rente en aflossing voor de duur van meestal drie maanden. Andere geldverstrekkers kijken naar de individuele situatie van de consument. De overheid heeft bepaald dat consumenten die hun eerste hypotheek na 2013 hebben gesloten, de achterstand niet voor eind 2021 hoeven te hebben ingehaald. Ze kunnen de aflossingsachterstand uitsmeren over de resterende looptijd, zonder het recht op renteaftrek te verliezen.
Klanten met een NHG-hypotheek hoeven niet bang te zijn dat in geval van een achterstand de NHG-garantie in gevaar komt. Consumenten die hun hypotheeklasten niet meer kunnen dragen vanwege de corona-uitbraak, mogen tot maximaal 9 procent betalingsachterstand oplopen met behoud van NHG. De mogelijkheid geeft geldverstrekkers de ruimte om oplossingen aan te bieden zonder dat die het vangnet van de hypotheekgarantie in gevaar brengen.
-
Het kennismakingsgesprek is geheel vrijblijvend en wij nemen de kosten voor onze rekening. Je zit dus nergens aan vast. Tijdens het gesprek horen we graag van jou wat je plannen zijn. Aan de hand van dit gesprek maken wij een inschatting van wat wij voor jou kunnen betekenen en wat hier de kosten van zijn.
De hoeveelheid tijd die de adviseur per stap nodig heeft, is voor iedereen anders. Daarom werken de adviseurs van De Hypotheekshop met een vast uurtarief van €150,-. Van te voren schatten we in hoeveel tijd we nodig hebben. Besluit je om met ons verder te gaan? Dan krijg je van ons eerst een uitgebreide opdrachtbevestiging en na jouw akkoord gaan wij aan de slag.
Wil je graag in gesprek met één van onze adviseurs? Plan dan een gratis oriëntatiegesprek.