Begrippenlijst

Handige financiële begrippen voor jou op een rijtje van A tot Z.

Werkgeversverklaring

<h2>Een</h2> werkgeversverklaring is een formulier waarop de werkgever vragen beantwoordt over je dienstverband en jouw inkomen. Als je een hypotheek wilt aanvragen heb je zo’n ingevuld formulier nodig, de bank of instelling die jou de hypotheek gaat verstrekken zal hiernaar vragen. Op het formulier vult de werkgever in wat voor dienstverband je hebt, of er sprake is van een proeftijd en of je daar nog in zit en of er bijvoorbeeld een reorganisatie op komst is of dat je werkgever van plan is jouw dienstverband te beëindigen. Ook moet je werkgever aangeven of er plannen zijn om je dienstverband te verlengen. Daarnaast wordt er op het formulier gevraagd naar je bruto jaarsalaris, vakantiegeld, 13e maand en eventuele andere toeslagen. Tot slot moet je werkgever beantwoorden of er beslag is gelegd op jouw loon, dat kan het geval zijn als je schulden hebt en er geld van jouw loon wordt ingehouden om de schuld af te betalen.

Je kunt hier een werkgeversverklaring downloaden: https://www.hypotheekshop.nl/downloads-en-formulieren/

Klaar voor de volgende stap?

Altijd als eerste op de hoogte

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en mis nooit meer het laatste nieuws op het gebied van hypotheken, wonen en verzekeren.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.