Online advies, hypotheek & servicegesprek pakket

Heb je jouw eerste huis gekocht of ben je dat op de korte termijn van plan? Dan moet je ook je hypotheek in orde maken. Wil je dit graag grotendeels zelf regelen, maar daarbij wel graag nog begeleiding van een deskundige? Dan is het ‘online advies, hypotheek & servicegesprek’ pakket geschikt voor jou! Voor € 1595,- doorloop je het gehele hypotheekproces van A tot Z én krijg je een servicegesprek met een deskundige van de door jou gekozen vestiging van De Hypotheekshop. Hij of zij loopt samen met jou de online hypotheekmodule door en er is tijd en ruimte om je vragen te stellen. Zo weet je zeker dat je de juiste keuzes maakt. Vervolgens vragen wij de hypotheek aan en regelen wij de bemiddeling van jouw hypotheek.

Wat krijg je bij het online advies, hypotheek & servicegesprek pakket?

  • compleet, onafhankelijk en persoonlijk hypotheekadvies, passend bij jouw persoonlijke situatie, wensen en (toekomst)plannen en waarmee je precies weet wat je voor het huis gaat betalen;
  • een persoonlijk adviesrapport (aangevuld met advies over werkloosheid, arbeidsongeschiktheid en overlijden);
  • een vergelijking van meer dan 25 geldverstrekkers, zodat jij degene kunt kiezen die het best bij jou past;
  • volledige ontzorging. Wij regelen je hypotheekaanvraag en -bemiddeling van A tot Z, zodat jij je nergens druk om hoeft te maken;
  • een servicegesprek met een deskundige, waarin jullie samen de online hypotheekmodule doorlopen en er ruimte is om jouw vragen te stellen.

Hoe werkt het?

Als je kiest voor het ‘online oriëntatie advies, hypotheek & servicegesprek’ pakket, doorloop je de online hypotheekmodule stap voor stap. Via de Ockto applicatie verzamel je gemakkelijk en veilig jouw persoons- en financiële gegevens vanuit diverse overheidsinstanties. Dit wordt automatisch ingevuld, maar je kunt de gegevens ook zelf nog aanpassen/aanvullen. Als je geen gebruik wilt maken van Ockto, kun je er ook voor kiezen om je gegevens zelf handmatig in te vullen. Verder beantwoord je nog enkele vragen. Bijvoorbeeld over welk maandbedrag je maximaal aan hypotheek wilt besteden en over je inkomsten.

Na het servicegesprek met de deskundige vragen wij de hypotheek voor je aan bij de door jou gekozen geldverstrekker en verzorgen we de bemiddeling.

Wat heb je nodig?

Persoons- en financiële gegevens worden opgehaald door middel van de Ockto applicatie (of worden handmatig ingevuld). Je kunt de gegevens aanpassen en/of aanvullen indien van toepassing aan de hand van:

  • je meest recente salarisstrook (maximaal één maand oud);
  • een actuele werkgeversverklaring;
  • je secundaire arbeidsvoorwaarden en risico’s die jouw werkgever verzekerd heeft;
  • je afgesloten verzekeringen tegen werkloosheid, arbeidsongeschiktheid en overlijden.
Onderstaande documenten zijn altijd nodig voor de hypotheekaanvraag:
  • een geldig(e) paspoort of identiteitskaart;
  • overzicht van je saldo privé-, spaar- en/of beleggingsrekening;
  • bij bestaande bouw de koopovereenkomst en het taxatierapport (inclusief eventuele verbouwing);
  • overzicht van lopende leningen en kredieten, inclusief studieleningen (ook in opbouw- of pauzefase);
  • bij nieuwbouw de koop-aanneemovereenkomst.

Voordat je aan de slag kunt met de online hypotheekmodule, vul je eerst vier korte vragen in. Zo krijgen we meer informatie over jouw situatie en kunnen we inschatten of je gebruik kunt maken van de module of dat jouw situatie om uitgebreider advies vraagt.

Kan ik gebruikmaken van de online hypotheekmodule?

Je kunt hier op voorhand vast kijken of jij gebruik kunt maken van de online hypotheekmodule en of de manier waarop het online hypotheekadvies wordt samengesteld bij jou past..

Online hypotheekmodule De Hypotheekshop

Veelgestelde vragen

  • Ja, je kunt te allen tijde upgraden naar een ander pakket. Je hoeft hiervoor niet dubbel te betalen, je betaalt alleen het verschil in prijs tussen de pakketten.

    Bronpagina

  • Na de betaling van je pakket kun je helaas niet meer downgraden naar een goedkoper pakket.

    Bronpagina

  • Door jou een paar korte vragen te stellen, weten we of jij gebruik kunt maken van de online hypotheekmodule of dat jouw situatie uitgebreider advies vergt. We willen immers dat jij een duidelijk hypotheekadvies krijgt dat bij jou past en je de duidelijkheid geeft die je verdient. Een van onze hypotheekadviseurs helpt jou graag verder als je onze online hypotheekmodule niet kunt gebruiken.

    Bronpagina

  • Om een hypotheek af te kunnen sluiten, hebben wij diverse persoonsgegevens van jou nodig. Met de Ockto applicatie kun je deze gegevens in slechts enkele minuten veilig verzamelen bij diverse overheidsinstanties en met ons delen. Wij hebben jouw gegevens nodig van de Belastingdienst, MijnOverheid, MijnPensioenoverzicht.nl, het UWV en jouw bankgegevens.

    Bronpagina

  • Bij Ockto staat veiligheid hoog in het vaandel. Ockto voldoet aan de geldende wetgeving en de eisen van toezichthouders. Hierdoor is het verzamelen en delen van je persoonsgegevens veilig. Kijk voor meer informatie over de veiligheid van het delen van je gegevens op Ockto.nl.

    Bronpagina

  • Het invullen van de juiste gegevens is belangrijk. Als je de verkeerde gegevens invult, wordt het online hypotheekadvies op basis van deze gegevens samengesteld. De kans is dan aanwezig dat het advies niet aansluit op jouw persoonlijke situatie, wensen en/of toekomstplannen. Als je tijdens het invullen van de gegevens ergens niet uitkomt, kun je altijd contact opnemen met het kantoor.

    Bronpagina

  • We willen niet alleen inzichtelijk maken hoe je er momenteel financieel gezien voorstaat, maar ook in de toekomst. Om die reden vragen wij naar jouw pensioeninkomen. We willen immers dat jij je zo min mogelijk zorgen hoeft te maken en een verantwoorde hypotheek afsluit.

    Bronpagina

  • Ja, dit is verplicht. Dit is namelijk ook een lening die je uiteindelijk moet terugbetalen en die er dus voor zorgt dat je vroeg of laat minder te besteden hebt.

    Bronpagina

  • Als je kiest voor het ‘online advies, hypotheek & servicegesprek’ pakket, dan is dat inclusief een servicegesprek met een deskundige van de vestiging. Tijdens dit gesprek lopen jullie de online hypotheekmodule gezamenlijk door en kun je jouw vragen stellen. Zodra dit gesprek is afgerond, gaat het kantoor verder met de hypotheekaanvraag en -bemiddeling.

    Bronpagina

  • Nee, het advies en afsluiten van een overlijdensrisico- en/of arbeidsongeschiktheidsverzekering zit bij de prijs van de online hypotheekmodule inbegrepen. Je hoeft hier niet extra voor te betalen.

    Bronpagina

Klaar voor de volgende stap?

Altijd als eerste op de hoogte

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en mis nooit meer het laatste nieuws op het gebied van hypotheken, wonen en verzekeren.

Feedback