Hypotheekadvies aan de vooravond van een revolutie
Gepubliceerd: ‐ Update:
Hypotheekadvies gaat de komende jaren drastisch veranderen. Steeds meer zaken worden online afgehandeld. De rol van de adviseurs verandert daardoor, die zullen zich meer en meer gaan beperken tot complexere vraagstukken. Dit zeggen De Hypotheekshop, Rabobank en Van Bruggen Adviesgroep.
Digitalisering hypotheekadvies
Mensen in een standaardsituatie zullen binnenkort een stuk gemakkelijker de benodigde documenten online kunnen aanleveren, onder meer doordat er steeds meer digitaal beschikbaar is. Het digitaliseren van de documentenstroom is nog maar een eerste stap. Ook het advies zelf kan in toenemende mate online.
Toch op bezoek bij de adviseur
Overigens zullen niet alle klanten voor een online-variant kiezen. ‘Veel mensen hebben er toch behoefte aan om iemand te spreken. Dat geldt voor ouderen, maar ook voor starters. Hoewel die vaak handiger zijn met computers, is het voor hen nog wel een flinke stap om zich in één keer voor twee of drie ton in de schulden te steken. Dan willen ze vaak toch nog even iemand zien’, aldus Martin Hagedoorn van De Hypotheekshop. ‘Een deel zal alles online doen, een deel wil alles bij een adviseur, maar een grote groep zit er tussenin, een hybride vorm’.
Lees het hele artikel op FD.nl of Nu.nl.